Aby zarządzać subskrypcją, utwórz konto. Ciesz się zawsze wspaniałą kawą!

Dostawa GRATIS przy wybraniu dowolnej subskrypcji!

Organizujemy szereg szkoleń dla partnerów, baristów i miłośników kawy!

Zapraszamy!

Zapraszamy do współpracy!

BACANHA - Niesamowity słodki prezent dla przyjaciół i rodziny, który sprawi im radość!

Zapraszamy miłośników kawy i profesjonalnych baristów!

O Nas - Palarnia JAVA Coffee Roasters

Witamy w palarni JAVA Coffee Roasters!

Jesteśmy warszawską palarnią kawy założoną w 2001 roku. 

Kierowani misją poszukiwania i wypalania jak najlepszej kawy, od początku istnienia JAVA Coffee Roasters, powtarzamy, że dobra kawa należy do podstawowych praw człowieka. GOOD COFFEE IS A HUMAN RIGHT® stało się naszą mantrą.

źródło: European Coffee Trip

 

W swojej pracy stawiamy przede wszystkim na świeżość i jakość ziaren, świetną obsługę klienta oraz zrównoważony rozwój i styl życia. Z szacunkiem traktujemy współpracowników, w tym rolników, którzy dokładają wszelkich starań, by zapewnić nam dostęp do najwyższej jakości produktów. Robimy wszystko, co w naszej mocy, by każdego dnia, chwila poświęcona na wypicie filiżanki ulubionej kawy, była szczególnym momentem. By świat dookoła nas się zatrzymał, a my w spokoju byśmy mogli oddać się niezwykłej przyjemności.

Historia JAVA Coffee Roasters opowiedziana przez szefa Nicka.

Zacznijmy od początku…

1999 - nastąpiło wtedy uruchomienie sieci kawiarni Stoney Point Java w Warszawie. Pierwsza z nich powstaje przy ul. Pańskiej 83. Na zdjęciu widoczna jest nasza druga warszawska kawiarnia na ul. Jana Pawła II 23;

Kawę wypalaliśmy wówczas w piecu Probat 5 kg z lat 70. Sprzedawaliśmy też wyśmienite kanapki przygotowywane przez szefa kuchni ze Spago w Los Angeles!

2001 - Stoney Point Java staje się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością;

2004- Glen Gregory zostaje mianowany dyrektorem generalnym firmy. W tamtym czasie zajmowaliśmy się głównie prowadzeniem kawiarni, a wypalanie kawy traktowaliśmy raczej jako hobby. Doszliśmy jednak do wniosku, że jest to ta część pracy, która daje nam najwięcej satysfakcji, dlatego po pewnym czasie zdecydowaliśmy,  że na tym chcemy się skupić. Zamknęliśmy SPJ i już jako JAVA Coffee zajęliśmy się wypalaniem kawy oraz działalnością w segmencie HoReCa;

2005 - w czasie podróży do Glasgow, spotykamy Ewana Reida, który przedstawia nas Steveowi Hurstowi. W tym momencie rozpoczęła się nasza przygoda z kawą z segmentu Specialty;

2005 - Glen Gregory odbywa podróż do Ameryki Łacińskiej zorganizowaną przez Cup of Excellence;

2006 - czas na modernizację! Nasz staruszek Probat zostaje zastąpiony przez nowy piec - Sivetz. Dzięki temu jesteśmy w stanie wypalać jeszcze więcej, jeszcze lepszej kawy, co przekłada się na wzrost naszej sprzedaży hurtowej. W tym czasie w Warszawie stopniowo wzrasta już świadomości na temat segmentu Specialty. Kawa coraz lepszej jakości wkracza na warszawską scenę;

2007zostajemy pierwszym w Europie kontynentalnej dystrybutorem marki SUKI Tea, pochodzącej z Belfastu;

2007 - w tym roku nasza palarnia zostaje certyfikowanym producentem kawy organicznej;

2009 JAVA Coffee dołącza do programu Cup of Excellence;

2009Glen Gregory zostaje sędzią Cup of Excellence;

2009 - powołaliśmy do życia istniejący do dziś JAVA University. Centrum naszych działań stają się od tego momentu szkolenia i nieustanne podnoszenie standardów wypalania kawy oraz szerzenie świadomości o kawie Specialty;

2010 - w naszej ofercie po raz pierwszy pojawiła się kawa jednorodna oraz jasno palone ziarna. W tym czasie w Polsce zaczęły pojawiać się w kawiarniach kawy parzone metodami alternatywnymi;

2011 - w tym czasie uruchomiono youbean.com i zainstalowano automaty z młynkami BUNN uzupełniane tradycyjnie świeżo paloną kawą, w wielu warszawskich punktach sprzedaży. Był to przełom! Zdecydowanie zbyt szybko zrezygnowano z tego rozwiązania;

2013 - oficjalne otwarcie JAVA University przy ul. Palisadowej oraz Pop-Upu JAVA Coffee na terenie BioBazaru - największego w Warszawie rynku ekologicznego;

2013 - sprowadziliśmy do naszej palarni 35 kg piec do wypalania kawy - Loring Kestrel. Dzięki zaawansowanej technologii, emisja Loringa jest nawet do 80 % niższa. To wielki krok do przodu w zakresie przyświecającej nam troski o ekologię. W tym czasie, we współpracy  z lokalnymi partnerami Milosem i Jovanem, w Belgradzie powstaje JAVA Serbia;

 

2014 - powołaliśmy do życia nasz pierwszy sklep internetowy JAVA B2C oraz wprowadziliśmy projekt, który po dziś dzień cieszy się ogromną popularnością, czyli Coffee Of The Month;

2016 - zwycięstwo Kariny Pest w Mistrzostwach Polski Cup Tasters oraz awans Rafała Kaniewskiego na  Head RoasteraJAVA Coffee Roasters. Glen Gregory ustępuje z funkcji dyrektora generalnego, a jego miejsce zajmuje Nick Fitzwilliams;

2017 - wprowadzamy na rynek rozwiązań ekologicznych nasz program ReJAVA zero waste oraz ofertę napojów roślinnych. JAVA Coffee została krajowym dystrybutorem marek Minor Figures, Sproud i Rude Health;

2018 - w naszej palarni pojawia się piec Diedrich 25 kg. Nasz Head Roaster Rafał Kaniowski wygrywa mistrzostwa Polski w paleniu kawy. Za oceanem powstaje JAVA Kanada, a my do oferty wprowadzamy sezonowe espresso z segmentu Specialty;

2019 - Rafał Kaniewski zajmuje 8. miejsce w Światowych Mistrzostwach Wypalania Kawy w Rimini. W tym roku znacznie zwiększył się też udział kawy Specialty w naszym programie Kawa Miesiąca (COM). Powstaje kolejna JAVA - tym razem w Wielkiej Brytanii;

2020 - dalszy znaczący wzrost udziału kawy Specialty JAVA w programie Kawa Miesiąca. Z powodu epidemii COVID-19 nasze strategia musiała ulec modyfikacji - pracowaliśmy w tym czasie głównie w oparciu o działalność online;

2021 - po zaostrzonym lockdownie z wielką energią zaczynamy powracać do zwyczajnej pracy, nie tylko on-line. Z uwagą dbamy o nieustanny rozwój kaw specialty w JAVA Coffee Roasters poprzez utrzymywanie wysokich standardów i oferowanie najwyższej jakości produktów. W listopadzie tego roku wystąpiliśmy z JAVA Serbia;

2022 - by nasza kawa była jeszcze bardziej dostępna, a strona przyjemniejsza w obsłudze - uruchamiamy nowy sklep internetowy dla klientów B2C i B2B na platformie Shopify. Wciąż staramy się być dla Was lepsi!

Szukaj w naszym sklepie